6 tips om van uw Facebookadvertentie een succes te maken

Een Facebookadvertentie als onderdeel van uw PR

Tegenwoordig zit bijna iedereen op Social Media. De nieuwste generaties groeien er mee op. Een gemiste kans dus, als je deze vorm van media niet gebruikt om je bedrijf of project te promoten. Echter schuilen er ook gevaren achter het promoten via Social Media, juist omdat er zo veel verschillende mensen gebruik van maken. 

Facebook maakt slim gebruikt van de mogelijkheden voor een Facebookadvertentie. Zij bieden verschillende opties aan waarvan u de meest geschikte kunt kiezen. Het adverteren op Facebook heeft echter alleen succes als dit op de goede manier wordt aangepakt.

Wij geven u daarom 6 tips om van uw Facebookadvertentie een succes te maken.

1. Maak uw Facebookadvertentie visueel aantrekkelijk. Afbeeldingen scoren veel beter dan tekst en vallen bovendien ook meer op. De meest succesvolle Facebookadvertenties bestaan uit 80% visuals en 20% tekst.

2. Zorg dat alles wat u in de Facebookadvertenties plaatst, relevant is. Irrelevante zaken leiden alleen maar af. 

3. Belangrijk is dat er een call-to-action in de Facebookadvertentie verwerkt zit. Stuur bezoekers naar uw website, Social Media pagina of zorg dat zij laatsgenoemde liken. Facebook biedt diverse mogelijkheden om buttons aan uw Facebookadvertentie toe te voegen.

4. Bewegende beelden zijn langzamerhand de vervangers van tekst. Facebook maakt het dan ook mogelijk om aan video advertising te doen. Een korte video waarin u uw bedrijf of project promoot, in combinatie met de genoemde call-to-action!

5. Er zitten tegenwoordig miljoenen mensen op Facebook. Filter uw beoogde doelgroep hier dan ook goed uit. Facebook maakt het mogelijk om een doelgroep te selecteren op basis van geografie, demografie en diverse mogelijkheden op het gebied van interesses en kenmerken. Baken uw doelgroep zo veel mogelijk af voor een zo hoog mogelijk bereik.

6. Het eerste wat men leest is de titel van uw Facebookadvertentie. Als deze niet goed genoeg opvalt scrolt men door en bent u de aandacht kwijt. Denk dus erg goed na over de titel van uw Facebookadvertentie.

Onze event & communicatie planners met ruim 20 jaar ervaring op het gebied van event management en communicatie staan voor u klaar om u te helpen met uw ideale Facebookadvertentie.