Waarom communicatie & evenementen gelijk staat aan 1+1=3

Communicatie is niet los te zien van evenementen. Wij integreren communicatie volledig in het concept van het event. Wat is het doel, de boodschap of campagne en hoe kunnen we dit met communicatie en het evenement bereiken of overbrengen? We geven lading aan de boodschap en kiezen de juiste middelen om de boodschap te laten landen bij de doelgroep.

Zes voorbeelden hoe communicatie te integreren is voor, tijdens én na het evenement:

1. Richt een microwebsite in
We stellen tegen een aantrekkelijke prijs een microwebsite op, speciaal ingericht op het evenement en de eventuele bijbehorende campagne. Dit middel kan vervolgens als platform dienen waar u andere middelen aan hangt, zoals de eventregistratie. Een microwebsite is daarnaast ideaal om informatie op te delen, zoals het programma, sprekers, deelnemers, routing etc. De microwebsite is uiteraard ook geschikt voor alle devices.

2. Zorg voor professionele evenementregistratie
Via een registratiesysteem kunt u eenvoudig uw database met gasten beheren. Er zijn uiteenlopende mogelijkheden. Gasten ontvangen bijvoorbeeld een digitale gepersonaliseerde uitnodiging met een unieke registratielink. Via deze link komen zij in het registratiesysteem waar zij kunnen aangeven met hoeveel personen zij aanwezig zijn, of er dieetwensen zijn, welk onderdeel van het evenement zij bezoeken, etc. Ook een reminder, bevestiging of verzending van het ticket zijn mogelijkheden.

3. Verras en prikkel
Een vooraankondiging en uitnodiging zijn ideale middelen om de gast te verrassen en te prikkelen. En niet te vergeten: ze werken opkomst verhogend en versterken je boodschap.

4. Creëer voorafgaand buzz op social media
De integratie van social media is niet weg te denken in een evenement. Dit kan op verschillende manieren. Zorg voor een content kalender die ingezet kan worden op verschillende platformen. Vooropgesteld staat het van belang van de social media campagne, het overkoepelende doel en de boodschap.

5. Zorg voor interactie tijdens je evenement
Tijdens het event zorgen we voor een interactieve presentatie door de inzet van Twitter of een mobiele app. Laat gasten live hun mening delen, vragen stellen of reageren op polls of stellingen. Door schermen op het evenemententerrein te plaatsen met live beelden, motiveert het de gasten om deel te nemen aan ‘het gesprek’. Meet de buzz en haak hierop aan.

6. Gebruik het extra contactmoment
Na het evenement kunt u communicatie op diverse manieren inzetten om de boodschap over te brengen. Door bijvoorbeeld een (video)verslag van de dag of een presentatie te delen.

© Duynisveld Events & Communicatie 2018 | Algemene Voorwaarden| Privacy statement| Disclaimer