Een memorabele officiele opening, daar gaan we voor!

De laatste handelingen worden verricht aan de bouw van uw splinternieuwe bedrijfspand vlak voor de oplevering. De laatste verhuisdozen worden uitgepakt en u en uw personeel staan op het punt om over te gaan. Het is tijd voor de officiële opening!

Duynisveld Events & Communicatie heeft al 20 jaar ervaring in het organiseren van openingsevenementen zoals een bedrijfsopening. Hoe zorgt u er nu voor dat uw officiële opening een succes wordt? Wij geven u een aantal tips.

Bedrijfsopening Rabobank Westland

Uw eigen bedrijfshal als feestruimte!
Een officiële opening van uw pand met openingshandeling hoort plaats te vinden in of bij het nieuwe bedrijfspand. In de meeste gevallen dient de nieuwe bedrijfsruimte of bedrijfshal van het pand als ideale feestlocatie. Het magazijn, de loods of misschien wel de kantine kunnen compleet worden omgetoverd tot sfeervolle feestzaal. Bovendien werkt het kostenbesparend om festiviteiten (zo ook dus een openingsfeest) voor het personeel in uw eigen bedrijfspand te organiseren! Wij helpen u graag met het omtoveren van uw bedrijfspand tot complete feestlocatie waarin uw gasten verrast, verblijd, verwend en geëntertaind worden.

U heeft maar één kans
Zoals bij veel evenementen, krijgt u maar één kans om het goed uit te voeren. Een goed voorbereid plan is dus een must! Denk dus goed na over een eventuele openingshandeling en/of openingsact. Ook werkt het altijd goed om een bekend persoon te vragen de openingshandeling te verrichten. Deze moet dan uiteraard wel passen bij de eigenschappen van de doelgroep. Het is belangrijk dat een bekend persoon om de openingshandeling te verrichten snel worden vastgelegd, want doorgaans hebben zij een druk schema.

Het gaat om de beleving
Met alleen een lintje doorknippen kom je tegenwoordig bijna niet meer weg. Wilt u uw bezoekers verrassen en hen een onvergetelijke dag bezorgen? Zorg dan voor een complete beleving van begin tot eind. Een knaller als openingsact of afsluiter zijn dan ook een goed middel. Probeer zoveel mogelijk zintuigen aan te spreken. Het gaat allemaal om de beleving!

Bedenk een concept
Een evenement met een thema blijft altijd beter hangen dan een evenement zonder thema, zo ook bij bedrijfsopeningen. Maak van uw openingsevenement dan ook een concept. Voer dit concept al bij het moment van uitnodigen door in uw communicatie. De bezoeker moet vooraf geprikkeld worden en gaan uitkijken naar uw officiële opening. De inrichting van het bedrijfspand, de openingshandeling en de openingsact vormen allemaal onderdelen van het bedachte concept. Op deze manier creëert u een beleving voor de bezoeker, waar hij of zij nog lang op zal terugkijken.  

© Duynisveld Events & Communicatie 2018 | Algemene Voorwaarden| Privacy statement| Disclaimer