Richtlijnen voor Evenementenplanning 2.0 - Budget

Lees in deze blogpost hoe u samen met uw eventplanner een budget opstelt voor het financieren van uw eigen evenement.

6. U heeft een financieringsplan voor u evenement nodig
Het is belangrijk om te weten hoe u het evenement wil gaan bekostigen. Veel evenementen worden ondersteund doormiddel van sponsoren, ticketverkopen, interne marketingbudgetten of een combinatie van deze drie. Het is belangrijk dat u door ervaren eventplanners laat uitzoeken hoeveel budget er vanuit elke sector vrij komt. Daarnaast is het belangrijk om bijvoorbeeld niet meteen al locaties vast te leggen, voordat bekend is hoeveel tickets er verkocht zijn, of hoeveel sponsoren u geworven heeft. Budgetbewaking bij eventmanagement is een vak apart en het is dus zeker aan te raden om dit door ervaren eventplanners voor u te laten doen.

7. Zorg voor een uitgavenbudget en probeer geld te besparen door sponsoren te werven.
Samen staat u sterker dan alleen. In veel gevallen zijn er externe bedrijven die er profijt aan hebben om hun bedrijf te promoten tijdens uw evenement. Maak hier dankbaar gebruik van. Team Duynisveld heeft ruime ervaring met het werven van sponsoren voor uw evenement, waardoor er een win-win situatie ontstaat wat het voor u voordeliger maakt om uw evenement te organiseren. Hoe meer externe partijen en partners betrokken raken bij uw evenement, hoe meer kosten u kunt dekken. Maak het dus interessant voor uw potentiele sponsoren om te investeren in uw event.

8. Overweeg crowdfunding 
Als het de eerste keer is dat u een evenement wilt organiseren, kan crowdfunding een mooie oplossing bieden om uw risico's te verkleinen. Door het evenement op een crowdfundingplatform te publiceren, wordt aan de hand van het aantal geinteresseerden besloten of het evenement plaats zal vinden of niet. Op deze manier komt u niet in hoge kosten te zitten als de animo tegenvalt.

© Duynisveld Events & Communicatie 2018 | Algemene Voorwaarden| Privacy statement| Disclaimer