Richtlijnen voor Evenementenplanning 3.0 - Marketing

Lees in deze blogpost welke aspecten rondom marketing van belang zijn als het gaat om het laten organiseren van uw evenement. 

9.  Zorg voor een gedetailleerd marketingplan 
Laat eventplanners een marketingplan opstellen voor uw evenement. De doelstellingen die u aan het begin van de organisatie bepaald heeft, dienen als leidraad voor dit plan. Deze dienen te worden omgezet in communicatieboodschappen voor uw doelgroep(en). Het is aan te raden om dit proces in samenwerking met een ervaren communicatiebureau te realiseren.  

10. Marketing is key!
Als u niet de enige bezoeker wilt zijn van uw evenement: marketing, marketing, en nog eens marketing. Marketing is key!

11. Definieer goede redenen om het evenement bij te wonen.
Wat is de beweegreden voor de potentiele bezoekers om naar uw evenement te komen? Probeer uw doelgroep te triggeren met behulp van Sneak Peeks waarin u kleine details weggeeft over het evenement. Maak alvast een bekende spreker bekend zodat mensen nieuwsgierig worden naar de rest. Maak de doelgroep enthousiast!

12. Gebruik Social Media
Wij kunnen er niet lang genoeg op hameren. Social Media is noodzakelijk om uw evenement te laten slagen. Uw doelgroep zit ongetwijfeld op Social Media, reden genoeg al voor u hier ook actief op te zijn. Zo kan Twitter handig zijn voor het promoten met een pakkende hashtag. Facebook is aantrekkelijk om haar advertentiebeleid. Voor relatief weinig geld kunt u veel mensen uit uw doelgroep bereiken. Tevens kunt u de resultaten hiervan op een overzichtelijke manier meten.
Laat uw eventplanners een contentkalender samenstellen met de juiste content om uw doelgroep aan te spreken.

13. Maak gebruik van online registratie
Bied online registratie aan om er zeker van te zijn dat zo veel mogelijk deelnemers zich vroeg aanmelden. Er zijn veel mogelijkheden op het gebied van online registreren. Door van te voren te weten hoeveel bezoekers u ongeveer kunt verwachten, kunt u daar tijdig om inspelen. Voor meer informatie over online registratie kunt u terecht bij de eventmanagers van Duynisveld Events & Communicatie.

14. Maak gebruik van lokale media
Lokale media kunnen helpen bij het promoten van uw evenement. Laat daarom altijd persberichten opstellen welke verspreid kunnen worden naar de lokale media. Laat ook onderzoeken of er lokale media zijn die partner willen worden van uw evenement. Mocht het een openbaar evenement zijn, dan kunnen uw eventplanners acties bedenken waar tickets bij worden weggegeven. Op die manier genereert u telkens nieuwe nieuws 'buzz'. 

15. Geef prikkels af doormiddel van Early Bird Tickets
Early bird tickets voor een lagere prijs aanbieden is een goede manier om mensen in een vroeg stadium te laten beslissen, in plaats van hen te laten wachten.

© Duynisveld Events & Communicatie 2018 | Algemene Voorwaarden| Privacy statement| Disclaimer